Frågeformulär Sommarpåse lyx

Då var de hemliga bokvännerna utplacerade och det är dags att börja fundera på vad man ska stoppa i sina paket och skicka iväg. Som hjälp på traven har En bok om dagen gjort ett litet frågeformulär som alla deltagare ska svara på. Här är mina svar.

* Har du någon önskebok?
Just nu har jag ett par stycken på min vill ha lista just nu. Bland dessa finns ett hattaffär runt hörnet och boktjuven. 
* Vilken är den bästa bok som du har gett bort?
Svår fråga. Kan inte ge en titel. Bäst är när man hittar en bok som man vet mottagaren gillar.
* Skulle du kunna tänka dig att ta emot beg. böcker?
Ja, absolut
* Läser du på andra språk än svenska?
Jag läser böcker på engelska och svenska.
* Lyssnar du på böcker? (Mp3 eller cd?)
Väldigt sällan, men det händer.
* Vad tyckte du om att få i paket då du var liten?
Jag gillade hårda paket bäst.
* Har du gett bort något i present, som du egentligen själv skulle ha velat ha?
Det försöker jag alltid göra. Då vet man att det är bra saker.
* Vilken slags smycken gillar du?
Jag gillar ALLT! Pärlor, färg, silver, långt, kort, örhängen, halsband.
* Samlar du på något?
Stephen Kingböcker.
* Annan sysselsättning - än att läsa böcker?
Jag tycker om att träna (när jag väl kommer in i det), umgås med vänner och pyssla med olika saker.
* Vad gör du en perfekt sommardag?
Är ute, gärna vid eller på havet. Går inte det slappar jag på balkongen med iste och jordgubbar.
* Favoritfärg?
Rött och lila
* Favoritland?
Det är svårt att nämna bara en. Just nu är jag nyfiken på att besöka Frankrike och USA.
* Favoritfilm och favoritteveserie?
Vänner, Freedom writers och lättsamma filmer á la Bridget Jones.
* Var föddes du?
I Kungälv (eller ja, på ett sjukhus i Mölndal)
* Vilken plats på jorden gillar du bäst?
Havet, Bohusläns skärgård.
* Är du allergisk mot något?
Är lite överkänslig mot nickel.
* Favoritgodis?
Choklad, lakrits, gott och blandat
* Favoritdrink eller favoritdryck?
Strawberry Daquiri, Latte, Te
* Rent allmänt så gillar jag....
Det extra i vardagen. Att hitta det där plagget som bara passar, fika med vännerna i flera timmar eller en lång promenad med mamma.
* Rent allmänt så ogillar jag...
Fördomar av olika slag, trångsynthet, oreda och att inte få som jag vill ;)

Nu ska här surfas runt och läsas på olika bloggar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0