Saker jag ser fram emot under hösten.

Idag
Idag ska jag och några tjejer se om vi inte kan starta upp en bokcirkel i Göteborg med omnejd. Det ska bli fantastiskt kul att se om vi kan få ihop något. Kul också att vi aldrig har träffats innan. Det ska bli spännande och se om vi vill ha ut samma sak av cirkeln.

Om två veckor...
Är det bokmässan! Jag och mamma har som tradition att gå dit varje år boktokiga som vi båda är. Vi brukar alltid gå på lördag förmiddag så att vi slipper en del av trängseln. Hoppas jag kan få ner bokantalet lite i år eftersom jag har ganska många liggandes hemma och dessutom ska allt packas i lådor och tas med till mitt nya hem inom en månad.

Om en månad...
Har jag ett helt rum bara för mina böcker och ett hus som matcher det ;-) Som jag längtar till dess. Inte långt kvar nu tills det är dags, men än har jag inte fått några frjärilar i magen. Jag gissar att de kommer när allt här hemma är packat och vi har fått nyckeln.

Kommentarer
Postat av: Miss E

Åh vad kul det låter med en bokklubb - jag och några vänner hade en men den funkade inte så bra efter ett tag, vi var bara två som läste böckerna och dök upp på träffarna.



Vad ska ni läsa? Hur ofta ska ni träffas?

2009-09-13 @ 15:03:36
URL: http://missesblogg.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Vad roligt! Jag och några vänner har precis startat en bokcirkel i Östersund, vi är inte så många men hoppas på utökning. Så jag är också lite nyfiken - har ni något speciellt tema på vad ni ska läsa eller hur har ni tänkt? Vi är fortfarande osäkra om vårt upplägg...

2009-09-13 @ 15:33:20
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag känner inte de här tjejerna alls utan vi startade med mailkontakt i våras via ett bokhorainlägg så jag har ingen aning om hur upplägget kommer att bli eller hur ofta vi ska ses. Jag vet bara att jag inte vill ha ett för pretantiöst tema där vi BARA ska läsa klassiker osv. Vill ha det lite mer fritt. Vi får se vad de andra säger.

2009-09-13 @ 16:17:40
URL: http://sofiemarika.blogg.se/
Postat av: Miss E

Låter trevligt iaf, alltid kul att lära känna nya människor och ha ett skäl att presenteras för nya böcker.

2009-09-13 @ 17:14:14
URL: http://missesblogg.blogspot.com
Postat av: Sofie

JA det var jättetrevligt. Tycker det är kul att träffa lite nytt folk här i trakterna. Dessutom tar jag alla chanser att få sitta på fik och sörpla te eller latte. Det kan man inte göra för ofta. Att få prata böcker samtidigt är ju bara en bonus.

2009-09-13 @ 21:16:35
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0