Jag är med bokcirkel!!!

Whopeeee!!

Nu ikväll har jag äntligen fått träffa tjejerna som jag har haft mailkontakt med under sommaren angående bokcirkel. En grupp med människor som kommer från olika håll men som ändå delar intresset för böcker. Det bästa av allt är att vi alla vill ha ut samma sak av cirkeln. Helt enkelt diksutera olika typer av böcker. Vi kommer inte ha nobeltema eller klassikertema utan en person får varje månad i uppdrag att välja ut en titel som vi alla ska läsa. Sedan ses vi en gång i månaden för att diskutera sagda titel. Hur bra som helst.

I gruppen är vi en bibliotikarie, en översättare, två lärare, en inom textil och slutligen en volontäarbetare inom kyrkan.

Nu väntar jag med spänning på första boktiteln.

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Spännande med en cirkel som inte känner varandra så väl, eller har jag tolkat det fel? Min cirkel består av nästan bara lärare som jobbar eller studerat ihop.

2009-09-13 @ 22:50:53
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
Postat av: Sofie

Du har tolkat det helt rätt. INgen av oss känner varandra sen innan utan har bara haft mailkontakt. Blir en skön blandning av människor då som inte alla tänker likadant. Man kan ju lätt bli lite "skada" som lärare och tänker på ett visst sätt.

2009-09-14 @ 13:36:28
URL: http://sofiemarika.blogg.se/
Postat av: Miss E

Låter verkligen jättetrevligt!

2009-09-14 @ 17:49:05
URL: http://missesblogg.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Kul! Vad jag önskar att jag bodde kvar i Göteborg så jag kunde vara med!

2009-09-14 @ 18:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0