Bok till cirkeln vald

Första boken är nu vald i vår nystartade cirkel, Det blir Sputnikälskling av Haruki Murakami. Hade jätteröta igår när jag fick tag på den. Gick först in på Bokia, men hoppet sjönk snabbt då det fanns ett väldigt litet urval av pocketböcker. Ännu en gång blev jag besviken på BOKia. För lite böcker och för mycket annat. Som tur var fanns ett exemplar kvar på Åhlens som jag snabbt norpade åt mig på vägen mot min samåkningsvän.

Det här blir min första bekantskap med Murakami. Jag har läst i många bloggar att det är en bra författare så jag håller tummarna. Har dock inte jättehöga förväntningar. På något sätt känns den svår när jag läser kommentarerna på baksidan. Hoppas jag har jättejätte fel.




Kommentarer
Postat av: Miss E

Jag har läst "Kafka på stranden" av honom, han är lite svår tycker jag men samtidigt riktigt intressant. Försök att inte läsa med "djupförstående glasögon" utan bara läs "för skojs skull" så går han ned med ett finurligt leende :-)

2009-09-23 @ 06:47:24
URL: http://missesblogg.blogspot.com
Postat av: Sofie

Tack för tipset. Ska försöka tänka på det. Det ska ju trots allt vara nöjesläsning i första rummet =)

2009-09-23 @ 21:02:54
URL: http://sofiemarika.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag gillar Murakami. Jag gillar hans sätt att skriva och framför allt personerna i boken. Sputnik älskling tyckte jag inte riktigt om sista tredjedelen av, men den är väl värd att läsa.

2009-09-25 @ 19:59:30
URL: http://camillastankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0