Månadsrapport September

September har gått jättesnabbt och det känns inte riktigt som om jag har läst mycket alls den här månaden. Men när jag kollar antal recensioner i September plus de som ligger på hög och väntar på att bli recenserade så blir det allt en liten hög i alla fall.

Den här månaden har jag inte varit med i Jorden runt utmaningen. Det kändes som om det blev lite för mycket just den här månaden på grund av böcker som skulle läsas för jobbet och bokcirkeln plus en stundande flytt. Men jag är sugen på att läsa kärlek i kolerans tid - Gabriel Garcia Marquez som jag har liggande i en hög där hemma. Jag får se om jag hoppar på resan igen nästa månad eller om jag står över då också.

I september träffade jag även min bokcirkel för första gången. Det evrkar bli ett härligt gäng och vi ska ses ch diskutera vår första bok redan nästa vecka. Det ska bli riktigt spännande.

Månadens läsning har bestått av följande:
◊ Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö - Håkan Nesser (lite seg men helt ok)
◊ Livet på en kylskåpsdörr - Alice Kuipers (Kortfattad men söt)
◊ Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson (Mycket bra!)
◊ Hon släpper dig aldrig - Kate Cann (spännande, men tillrättalagd)
◊ Prinsessan och mördaren - Magnus Nordin (ok)
◊ I en klass för sig - Curtis Sittenfeld (recension kommer)
◊ En liten hattaffär på hörnet - Marita Conlon-McKenna (prasselbok, recension kommer)

Sammanlagt sju böcker har det blivit. Jag tycker det är lite svårt att veta vad som räknas till vuxen och vad som räknas till ungdom den här gången. Är Kim Novak en ungdomsbok till exempel? Eller är det en crossover bok? Tycker jag har fått in många böcker i den kategorin den här månaden.


Kommentarer
Postat av: ida

Hej! de va länge sen:) ja men visst är det. Ja tycker den va helt underbar, den stora blåklockan. Känns som man är med i en saga. haha. Får allt gå till nämndhuset å ge lite förslag på rondelldekorationer. De stenklumpar som finns i kungälv, är inte så mycket att hurra för. Allt bra med dig? Har ni flyttat till huset än? Eller när var de?

2009-10-03 @ 16:28:03
URL: http://idapersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0