Läsning i Juni

Nu när jag har tömt nattduksbordet på böcker från biblioteket var det dags att välja lite nya böcker ut min hög olästa böcker i bokhyllan (länk till listan finns här till höger). Den här gången fick det bli böcker som jag lånat av vänner samt labyrinten som jag fick i mitt vinstpaket från en bok om dagen. Nu ska det testas ;-).

Tusen strålande solar - Khaled Hosseini (Med i jordenruntresan)
Eclipse - Stephenie Meyer
Tillsammans är man mindre ensam - Anna Gavalda
Ett hål om dagen - Louis Sachar
Labyrinten - Kate Mosse


Förhoppningsvis avnjuts många lässtunder i min sköna stol (i bakgrunden) på balkongen. Den här läsdagen började dock inte på bästa sätt med regnskurar och kraftig vind. Nej, dagar som dessa får det bli soffan eller sängen.

Kommentarer
Postat av: J

Hej vännen!



"Ett hål om dagen" är helt underbar. Läste den första gången under engelskutbildningen. En bok med djupare mening, där alla trådar knyts ihop :), I like! En riktig feel good. Jag har även introducerat den för mina elever (på engelska) och den mottogs väl. Det finns även som film om man vill köra vidare på temat. Grund för bra diskussioner finns. Enjoy!

2009-05-23 @ 13:05:23
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

åh, åh! Tillsammans är man mindre ensam, vad avis jag är på dig som har kvar den upplevelsen. Ska bli kul att se vad du tycker sedan.

2009-05-24 @ 09:07:58
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Sofie

Jag kan säga att me like Tillsammans är man mindre ensam. Lite Joanne Harris över det och hon är ju trots allt en av mina favoriter. Nu ska jag dyka in i lägenheten tillsammans med Camille och Franck

2009-05-24 @ 10:22:30
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0