Gamla grejer i Göteborg - Björn Höglund

Om nu som jag ibland vill hitta trevliga antikvariat, loppisar och antikviteter är det här boken för dig. Boken listar, med hjälp av sju olika kategorier , olika loppisar, secon hand butiker och antikvariat i Göteborg. Boken är en enda lång lista på ställen samt en beskrivning på vad som finns och lite tips. Den enda nackdelen med boken är att den är skriven 2003 och en del små ställen kan ha svårt att gå runt och existerar därmed inte längre. Men adresserna står skrivna så det är lätt att kolla upp om ställena fortfarande ligger kvar.

Jag har med hjälp av den här boken hittat ett par antikvariat som jag är sugen på att besöka. Sen Kungälvs antikvariat la ner har jag letat efter nya antikvariat att botanisera i. Det får bli en runda någon gång i sommar. Mitt köpstopp har jag ju redan brutit så det är väl egentligen bara att fortsätta =)

Boken som hjälper dig att hitta till de rätta butikerna i Göteborg, där du kan göra dina personliga fynd. Låt boken bli din vägvisare till stadens antik- och second hand-affärer. Med kommentarer och adresser till 150 olika affärer, vore det konstigt om du inte skulle kunna hitta något som passar!

Boken är indelad i sju huvudkapitel, Antikt- och second hand, Antikvariat, Frimärken och Mynt, Loppmarknader, Second hand-kläder, Second hand-skivor samt Second hand-solidaritet.

Men inte nog med det! För oss som vill veta lite mer finns artiklar med kuriosa om till exempel kobratelefonens, slipsens och vinylskivans historia.

Det finns ingen tid att förlora, det är bara ut och botanisera bland alla begagnade och antika grejer i Göteborg.

Trevlig första maj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0