Chicklit, dagen till ära

Idag är Denise Ruderg och Jenny Leeb på stadbiblioteket i Stockholm och pratar svensk chicklit. Dagen till ära blir det ett chicklit inlägg här på bloggen. Denise Rudberg har jag läst en hel del av innan, men Jenny Leeb är ny för mig. Grevgatan 22 tror jag får hamna på min vill läsa lista.

Jag kan i perioder tycka att det är ganska skönt att läsa lite lättsmält chicklit som man vet kommer att sluta till hjältinnans fördel. No brainer litteratur helt enkelt som fungerar bra när man inte orkar engagera sig för mycket, men ändå vill ha avkoppling.Det som är tråkigt är att många chicklitböcker tyvärr är lite stereotypa och har ungefär samma innehåll och utsida. Det är tur att man kan hitta guldkorn.

Några av mina favoriter:
Mina hemligheter - Sophie Kinsella
Syndens näste - Jennider Cruise
En oväntad semester - Marian Keyes
Jenny S - Denise Rudberg
Bridget Jones dagbok - Helen Fielding

Läser ni chicklit? Vilka är era favoriter?




Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag var på stadsbiblioteket, och jag tyckte det var jätteroligt att lyssa på vad de sa.

Jag har också skrivit upp grevgatan 22 på min "att läsa" lista. Och jag är helsugen på Denises mysdeckare :)

Min favorit när det gäller chiclit är Sophie Kinsella. Jag har läst Can You Keep A Secret? (Mina hemligheter) och nu läser jag Remember me? Mycket bra. Jag är dock inte så förtjust i Shopaholic serien.

2009-05-14 @ 23:56:01
Postat av: Maja

Jo det gör jag allt och även dess släkting feel good. Håller just nu på med Livets aviga och räta av Kate Jacobs. Stickning, vänskap och en smula romantik.

2009-05-15 @ 08:29:27
Postat av: Sofie

Maja: Den ligger på min vill läsa lista också.



Sofie: Underbart namn =) Jag tycker definitivt att Mina hemligheter är bättre än shopaholicserien. Boken remeber me är jag väldigt sugen på att läsa.

2009-05-15 @ 16:48:17
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0