Grattis Poesidagen!

Bokmania uppmanar alla boklbloggare att idag uppmärksama den internationella poesidagen. Jag är inte sen att haka på då poesi alltid har varit något som legat mig varmt om hjärtat. Jag har några sidor fyllda med klotter så att säga ;) Jag tänkte dela med mig av en strof eller två från en dikt jag skrev för många år sedan som tonåring som faktiskt fick vara med i en bok via www.poetry.com

Wings

Invicible wings
Please fly me away
Please, unfolded wings
Take me to the sky
Show me beyond

My dear wings
Learn to fly and set me free
Free from misery and sadness
Please free my spirit
and leave my troubles behind

And so on.......

Kommentarer
Postat av: Bokmania

Kul att du har firat Poesidagen med en egen dikt. Jag lägger den till samlingen :-)

2009-03-23 @ 10:16:55
URL: http://www.bokmania.net
Postat av: Gunilla

Jag gillar din dikt!

2009-03-23 @ 11:33:23
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0