Mina lila böcker (De gröna kommer också)

Bland bokbloggarna har det visats upp lila böcker. Jag är lite sent ute men gjorde gjorde en raid i min bokhylla och hittade ett par stycken. Det är intressant det där med färger på böcker. I stort sett alla äldre skräckböcker och deckare är alla svarta medan alla chicklits är färgglada, gärna i rosa, lila med flera.

 

På bilden har vi böcker i chicklitanda:
♥Sheila O'Flanagan - Luftslott
♥Lauren Weisberger - Djävulen bär prada
♥Lisa Cach - Dejta utan bedövning
♥Jane Moore - kärlek@första.träffen
♥Jane Green - Mellan raderna

Samt två med deckartema (tro det eller ej):
♥Sandra Brown - Förväxlingen
♥Taylor Smith - I fiendens spår

I bakgrunden (i ramen) har jag gjort ett textcollage med hjälp av Wordle. Texten är ett halvt ark papper av August Strindberg. Dessutom några pioner från mammas rabatt.

Stay Tuned! Snart kommer det gröna böcker =)

Kommentarer
Postat av: Maja

Wordle verkar kul. Måste provas!

Lyxigt att ha en egen pionleverantör :-)

2009-06-21 @ 22:39:50
Postat av: Sofie

Ja det är riktigt kul och dekorativt. Fredriks mormor undrade dock hur det var tänkt att texten skulle läsas ;)

2009-06-21 @ 22:41:28
URL: http://sofiemarika.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Var ju bara tvungen att kolla min hylla... Jag har bara en lila bok. Fantasy.

2009-06-22 @ 00:05:12
Postat av: Mimmi

Tyckte det var fräckt med Wordle =)

2009-06-22 @ 14:37:24
URL: http://mittbitterljuvaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0