Mer bibliotek - Projekt läsglädje

När jag surfade runt på Kungälvs bibliotek förut på jakt efter mer information om bokbaren stötte jag på en sida med boktips. Projekt läsglädje 2009 kallas det. Detta står att läsa om det:

Ett antal titlar ur 2008 års skönlitterära utgivning finns nu i flera exemplar i vår särskilda läshörna på plan 4!

Vi kan presentera dem litet extra och diskuterar dem gärna!
Recensioner och korta sammanfattningar finns att läsa!
Den som vill kan själv skriva ner kommentarer till nästa läsare !
Var nyfiken! Läs något okänt! Och prata gärna om det du läser!

Jag tycker att det här är ett kul initiativ för att skapa just mer läsglädje som alla kan nå. Dessutom ligger det rätt i tiden då allt fler vill vara med i bokcirklar, både fysiska och via internet, och vill dela med sig av sina läsupplevelser.

Titlarna på listan ser definitivt intressanta ut och jag gillar att det finns en liten beskrivning till varje bok samt att man själv som läsare kan lämna en liten kommentar till boken. De böcker som jag ska spana efter vid nästa biblioteksbesök blir Flickan som vävde sidenmattor, Audreyflickorna och Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande.


Kommentarer
Postat av: Maja

Man kanske skulle åka på utflykt till Kungälv i sommar och göra ett litet studiebesök :-)

"Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande" verkar bra och snyggt omslag, lånade den en gång men han tyvärr aldrig läsa den då.

2009-06-04 @ 08:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0