Deckarsöndag i GP

I dagens GP skrivs det om deckargöteborg. Vad har egentligen utspelats i Göteborg i deckarnas värld. Enligt GP har det hänt en hel del. Till exempel har Åke Edwardssons komissarie Winter har löst en hel del brott i stadsdelarna i Göteborg. I boken Himlen är en plats på jorden är vi på nordstadstorget och i vänaste land är vi i Rannebergen. Andra författare som har Göteborg som scen är Ramona Fransson, Peter Gissy, Ann Wallander och Inger Jalakas. Än så är jag inte totalt deckarfrälst, men ska man börja någonstans, varför inte i Göteborg?


Kommentarer
Postat av: Vixxtoria

Helene Tursten också. Och Sven Westerberg. Börja med honom, tycker jag, han är bäst av "Göteborgsförfattarna", nämligen ;-)

2009-06-16 @ 23:34:17
URL: http://ombockersomjaghunnitlasa.blogg.se/
Postat av: Ramona Fransson

Visst var det ett fräckt upplägg? Ett och annat mord hamnade på Tjörn också eftersom mina deckare utspelar sig i Göteborg och på västkusten. Kul att du tog en bild på den. Jag länkar från min blogg till din!

Hälsar

Ramona Fransson

2009-06-21 @ 00:10:59
URL: http://www.ramona-fransson-blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0