Bokpoesi

En del kanske tycker att jag hädar mot boken, men idag har jag klippt, klistrat och målat på sidor ur en gammal antologi som skolan ändå skulle slänga. Jag lovar att jag tog en riktigt trasig bok. Jag och tre kollegor från skolan har suttit nu i flera timmar och gjort poesi med hjälp av sidor ur gamla böcker. Riktigt roligt då man kan hitta på poesi med redan befintliga ord. Lite av pressen försvinner. Vi tänkte att vi ska pröva detta på eleverna nästa år. Kreativt sätt att möta poesi på. Fungerar även väldigt bra på vuxna som behöver pyssla för att få hjärnan att koppla av lite och ta bort några av sina måsten.


Några timmars arbete.


Röda naglar, socker, te, tekopp

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Kul var det och trevligt hade vi! Även bibliotekarien tycker om att förstöra lite böcker ;-)

2009-06-18 @ 22:29:37
Postat av: Anonym

Håller med:-) Kanske en liten utmaning till er andra där ute, hur tycker ni bäst att man kreativt återanvänder en gammal bok?

2009-06-18 @ 23:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0