Tisdagar med Morrie - Mitch Albom

Boken som gav mig lite läslust tillbaka blev Tisdagar med Morrie. Det är en kort berättelse om Morrie Schwartz, läraren, coachen och vännen som drabbas av ALS. Morrie bestämmer sig att hans sista tid i livet inte ska bli en väntan på döden, utan det ska bli en glad och lycklig tid som han tillbringar med vänner och familj. Efter att ha medverkat i ett YV-program tar hans gamla elev Mitch kontkat med Morrie och tillsammans har de sedan långa diskussioner om sådant som är viktigt i livet.



Jag läste boken med tårblanka ögon. Boken är liksom glad och positiv samtidigt som den beskriver en hemsk sjukdom. Boken blir aldrig tragisk tots sjukdomen utan den behåller en kärleksfull ton genom hela boken. Detta är inte en berättelse om dödlig sjukdom utan en skildring av en makalös man.

Kommentarer
Postat av: ida

kikade runt på din sida å måste ju bara kommentera. Såg den här på film för många år sedan. Helt underbar enligt mig. Har försökt hitta den för att se den igen, men inte lyckats.. Hoppas du haft en bra dag! :)

2009-07-31 @ 15:13:28
URL: http://www.idapersson.se
Postat av: Sofie

Tack för kommentaren =) Sådana värmer alltid. Jag visste inte om att det fanns en film. Jag får se om jag kan hitta den. Tack för tipset.

2009-07-31 @ 18:59:17
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0