En shopaholic säger ja - Sophie Kinsella

Jag valde att ha med boken på min juli lista av ett skäl och det var för att ha något lättsamt på stranden. Jag har läst de föregående böckerna i serien, men egenligen aldrig fallit för dem. De är väldigt ytliga och jag tycker inte riktigt att man får lära känna karaktärerna "under ytan". Shopaholicböckerna har för mig varit ett sätt att rensa huvudet när jag har haft för mycket stress i vardagen ibland.

Den här sopaholicboken överraskade mig dock. Fokus låg för en gångs skull inte på vad Becky Bloomwood hade shoppat (även om boken börjar likadant som alltid), utan här får man möta en mer ödmjuk Becky. I den här boken har hennes förhållande fått mycket större plats och det märks här att författaren har låtit sina karaktärer mogna något. Ja, boken är fortfarande en chicklit och naturligtvis hamnar hon i dråpligheter. Men det finns trots detta en mer seriös och allvarlig underton.

Det hör skulle bli min sista bok i shopaholicserien tänkte jag. En shopaholic säger ja har fått ligga oläst i hyllan i snart ett år och jag har egentligen inte känt någon lust att läsa den. Men nu blir jag lite nyfiken på om utvecklingen håller i sig i de nästkommande böckerna. Kommer Becky fortsätta att mogna eller kommer hon återgå till en person med seriösa shoppingbekymmer?

 Rebecka Bloomwood har hittat sitt drömjobb. Hon spenderar andra människors pengar hela dagarna. Och får betalt för det. Det perfekta jobbet, den perfekta mannen - Luke Brandon. Och nu, det perfekta bröllopet. Ja, Luke har friat och bröllopsplanerna är i full gång. Den här gången behöver Becky inga ursäkter för att shoppa, för man gifter ju sig bara en gång ... Beckys föräldrar tar för givet att hon ska gifta sig hemma i England, i trädgården och bära sin mors brudklänning. Men Lukes mamma planerar ett stort bröllop i New York. Becky vill förstås inte säga nej till någon och förberedelserna på båda sidor Atlanten fortskrider i takt med att datumet närmar sig ...

Shopaholicserien består av fem böcker vad jag vet varav en shopaholic säger ja är bok tre. Efter denna kommer en shopaholic får en syster och en shopaholic i väntans tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0