Duma Key, en tredjedelsuppdatering.

Har just nu läst cirka en tredjedel av Duma Key (Stephen King) och jág gillar den. Suggestiv, lite surrealistisk men ändå verklig. Efter en riktig långläsning börjar man undra över sin egen värld....hör man verkligen inga röster i motorvägsbruset och så vidare.

Jag är även förtjust i hur han vrider på språket: Jag förmodar att jag visste det, men det var trevligt att få höra någon annan säga det rakt ut. Någon utom Kamen, alltså, som har till yrke att att skrapa intorkade rester ur de besvärliga, odiskade kastrullerna i det undermedvetnas diskhoar (förklaring vad en psykolog gör sid. 105). Det är ett härligt sätt att leka med språket.

Nu hoppas jag att boken håller hela vägen.

Kommentarer
Postat av: Hellre barfota än boklös

Jag älskade boken! Otroligt bra.

2009-07-01 @ 17:22:57
URL: http://hellrebarfotaanboklos.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0