Största möjliga tystnad

Ja tyst har det varit här på bloggen i några dagar. Det finns inga ursäkter för det egentligen mer än att livet med allt vad det innebär har kommit lite i vägen. Jag har dock några inlägg på gång snart ;-).

Idag när jag kom hem kom jag förresten att tänka på just tystnad och vilken lyx det egentligen är. Hur ofta får man bara sitta i ett tyst rum och varva ner? Väldigt sällan om man frågar mig. Det är inte heller lätt att unna sig tystnad eftersom vi vart vi går hela tiden bombaderas av miljoner olika hörselintryck. Surr från datorn, tvn, andra som pratar och är, motorbrus, telefonprat, grannar, vägar. Ja allt vad du kan tänka dig. Jag jobbar på en skola där det aldrig är tyst och när man möts av brus även på hemmaplan (dator, musik, snack mm) kan det ibland bli lite för mycket. Som idag för min del. Då ser man verkligen tystnad som en lyx.

Mitt budskap till alla (10?) läsare där ute på internets vågor är att ta och lyssna på tystnaden någon gång. Om inte för er så kanske för mig?

Ha en bra kväll i tystnad =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0