Jobbstart

Phew. Då var det äntligen fredag och ledighet igen. Som vanligt är terminsstarten alltid hektiskt med allt för lite tid att planera terminen. Som det ser ut just nu har jag två bokprojekt inplanerade. Kejsaren av Portugallien för år 8 och Fredag för evigt för år 6. Båda böckerna är nyinköpta klassuppsättningar på skolan och det ska bli intressant och se hur de mottas av eleverna. Tyvärr så är det en del motstånd mot läsning bland unga idag. Datorspel och TV tar upp mycket av deras tid.

Jag har själv inte funnit tiden att lyssna klart på min ljudbok eller börja läsa flyga drake. Har stora nördiga läsplaner inför helgen =). Det och ett besök på Nordik för att leta fram en ny soffa. Den vi har nu är inte optimal och jag känner att jag är i stort behov av en divan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0