En bokenkät

En bokenkät från bokhora och jag är inte sen att hänga på:

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)? Jadu det är lite olika. Om jag kollar bokhyllan så ser jag att på senare tid har det blivit Joanne Harris som jag inte har kunnat vänta på. Annars är det en salig blandning med pocket och inbundet oavsett författare.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Jag har definitivt flest Stephen King och Dean Koontz i min hylla. Nu har det blivit lite av en sport att få tag på s många Kingböcker som jag kan. Det har blivit lite av en samling utöver dem 2 så har jag även en del Barbara Wood, Torey Hayden och Joanne Harris.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?Hmm, den senaste boken jag köpte efter att ha läst ett tips var Glasborgen. Den ligger i min att läsa hög. Annars får jag konstant tips från min mamma på bra böcker.

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?En julklapp till pappa och till kompisen blev det. Båda två mottogs med gott mod. Till pappa blev det en ny Dean Koontz  och kompisen fick en bok som lät väldigt spännande på baksidan, men som jag helt har tappat namnet på. J vad hette den?

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?

Inte en enda faktiskt. Har bara lånat böcker från vårt skolbibliotek på jobbet. Stadsbiblioteket i Kungälv är sorgligt obesökt från min sida.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?

Nick Hornby - En god människa, LUS-boken och Stephen King - Allt kan hända. Varvar detta med lite tidningar också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0