Pocket och trix frågor

En bok om dagen har lagt ut lite frågor som man "nästan" måste svara på så att ens hemliga bokvän får reda på lite vad de trevliga paketen ska innehålla. Här kommer mina svar:

Allmänna frågor om böcker:
Vilken genre tycker du bäst om?
Jag läser böcker från de flesta genres. Allt från chick-lit, historiskka, biografier till deckare. Den enda genren som jag har svårt för är fantasy.

Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på?
Jag skulle vilja läsa fler böcker från författare som inte är amerikaner, svemska eller brittiska.

Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur?
Det skulle väl vara någon del i en lång fantasyserie.

Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion?
Jag har en samling med Stephen King böcker och vill gärna ha den första boken, Carrie, i bokhyllan.

Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa?
Skäms nästan för att skriva det men har faktiskt inte läst ¨något av Camilla Läckberg.

Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa?
Hmm inte vad jag kan komma på på rak arm.

Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro?
Tyvärr inte, skulle ta lite tid att sammanställa.

Läser du andra språk än svenska?
Blir lite engelsk litteratur som slinker med emellanåt.

Särskilt för Pocket&Trix:
Te- eller kaffedrickare?
Jag dricker både och. Mestadels lir det kaffe på jobb och när jag fikar och te när jag är hemma. Favoritte just nu är grönt körsbärste.

Äter du godis? Vilken sorts godis föredrar du?
Är chokladoman

Är naturgodis sådant som du gillar?
Nötter är gott, men inga torkade bananer...urk!

Är du allergisk mot något?
Nix

Har du någon pysslig hobby?
Är nybörjare med scrap booking. Annars är jag förtjust i det mesta som innefattar penna och papper (listor, skriva dikter, dagbok etc).

Sportar du?
Gammal innebandyspelare, men nu är det mest spinning och styrketräning.

Gillar du film - i så fall vilken slags film?
Förutsägbara filmer med lyckliga slut (romantiska komedier), pusseldeckare (Wallander) och serier av olika slag (Gilmore girls, vänner, sex and the city).

Är 80-talist född i vädurens tecken. Lärare till yrket men har en hemlig dröm att starta ett bokcafé. Tycker mycket om inredning och är stammis på www.styleroom.se. Mitt stora projekt just nu är att se till att det blir vår så att jag får göra balkongen till en mysig, grön oas som gjord för mysiga lässtunder. Älskar blommor och min stolthet är en spindellilja som jag "ärvt" från farmor.

Trevlig läsning och trevlig kväll. Nu ska jag kolla in om min hemliga bokvän ocks har svarat på frågorna.

Kommentarer
Postat av: Din bokkompis

Hallå där!

Tänkte bara tala om att jag hittat hit och kollar runt både här för att se vad du gillar, samt på riktigt för att hitta bra grejor. :D

2009-02-26 @ 11:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0