Enkät again

Ännu en liten enkät hittad hos Bokhora. Eftersom jag är ett stort fan av listor fyller jag med glädje i ännu en sån här ;-)

Senaste bokköp: Var en beställning från adlibris bestående av Glasborgen av ... och Karamellskorna av Joanne Harris. Dock har jag fått två böcker av mamma ... av Tamara McKinley och
Senaste bibblolånen: Jadu, det var såpass längesedan jag var på ett stadsbibliotek. Har bara lånat lite på jobbets bibliotek. Där var det senaste lånet deckargåtor 2 att läsa för min klass på sena eftermiddagar.

Senaste utlästa boken: En god människa - Nick Hornby

Favorittidning: Jag brukar ha ett konstant tidningssug men har ingen riktig favorittidning. Just nu är jag inne i inredartagen och favoriten där just nu är Hus & Hem. Utöver den brukar det bli en Chic med jämna mellanrum. Alldeles lagom med mode till ett bra pris.
Plats där jag helst läser: ´Det måste vara mjukt där jag sitter och ingen TV i närheten. När jag bodde hemma var det alltid min säng som gällde, men har inte hittat den där ultimata platsen där jag bor nu. Brukar bli sängen för det mesta, trots det dålig ljuset där.

Så sorterar jag min bokhylla: Jag är sugen på att arrangera dem efter författare, men just nu så trycker jag bara in böckerna där de får plats. Den här bokhyllan är inte riktigt optimal. Bearbetar sambon men det går riktigt trögt.

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Det måste vara papperspåsarna med B Wahlströms ungdomsböcker som mamma gav till mig när jag var liten. De innehåll allt från Mary Lous och Kittyböcker till hästböcker av olika slag. Jag slukade allt jag kom över i Kittyväg.

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Jadu, det var en svår fråga. Det måste vara de böcker som jag har tagit över efter mamma. Grottbkjörnens folk av Jean M Auel och Varsel av Stephen King.

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vår: Sophie Kinsella - Mitt nya jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0