Bibliotek är roligt!

Jag var på biblioteket idag och lånade bok till ett boksamtal imorgon för jobbet räkning. Världens elakaste fröken av Petter Lidbeck. En bok som riktar sig mot lägre mellanstadieåldern (skolår 3). Boken handlar om Karin Karlsson som hatar barn, men jobbar som mellanstadielärare. Hon gör allt för att få sina elever att må dåligt och roligast är att knäcka de elever med bra självförtroende. Lättläst bok med roligt tema, men den passar nog inte mina sexor i första taget.

När jag ändå var på biblioteket spanade jag öven in hus och hem hyllan och snodde till mig Jimmy Scönnings bok "Hitta hen. Med våren kommer även lusten att piffa hemma så jag hoppas på mycket inspiration.

Det var längesedan jag besökte ett bibliotek i syfte att låna för mig själv och bilbiotek är ju riktigt roligt. Hoppas det inte tar riktigt lika lång tid innan jag tar mig dit igen (måste ju iofs lämna igen böckerna).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0