Läslista i Augusti

I augusti tänkte jag ha ett litet tema på min läslista. Det blir Tema svenskt och jag tänker koncentrera mig på svenska författare som jag har liggande i bokhyllan. På listan finns näturligtvis en liten visit i Oceanien som är månadens stopp i jorden runt resan. Med på listan finns även på recensionsex från piratförlaget.



Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindkvist
Mig äger ingen - Åsa Lindeborg
Askungar - Kristina Ohlsson (recex)
Borta bäst - Sara Kadefors (recex)
Skumtimmen - Johan Theorin.

Skumtimmen är förövrigt ett litet fynd från min minisemester. Vi stannade till i Kosta på outleten där och de råkade ha lite rea. Ops! Med hem följde även Stenapan av Jeffrey Deaver.

Kommentarer
Postat av: Malin

Skumtimmen är jättebra, sträckläste den till och med :)

2009-08-04 @ 12:30:44
Postat av: Ida

Ska bli intressant att se vad du tycker om Låt den rätte komma in. Jag blev inte allför imponerad av den, men många andra tycker ju att den är fantastisk!

2009-08-04 @ 13:13:23
URL: http://idasbokblogg.blogspot.com
Postat av: Sofie

Nu blir jag än mer sugen på skumtimmen Tack Malin! =)



Jag har varit tveksam till låt den rätte länge nu, men jag kan ju alltid sluta med den om jag inte tycker den är bra. Eller hur=)

2009-08-06 @ 09:39:20
URL: http://sofiemarika.blogg.se/
Postat av: maja

Lyssnade på Theorins Nattfåk när vi var i Norge. Spännande men kanske lite långsam på vissa ställen. Är nyfiken på Skumtimmen.

2009-08-11 @ 12:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0