En helgenkät

Fiktionista har satt ihop ännu en enkät denna regniga och blåsiga lördag.

  • Infoga en bild av det snyggaste bokomslaget du har i din bokhylla. Förklara varför du tycker det är så snyggt.
  • Svårt att förklara skälet till varför jag gillar omslaget. Det känns onödigt. Ni ser ju hur vackert blommigt omslaget är. Detta är dock UNDER pappersomslaget.

  • Vilka tre böcker vill du köpa härnäst?
  • Jag har några böcker på min vill ha lista just nu. De jag är mest sugen på är Prep - Curtis Sittenfeld, Bara vanligt vatten - Kajsa Ingemarsson och Brev till en bokaffär - Helene Hanff

  • Vad skulle titeln vara till din egen självbiografi?
  • Svår fråga.. Livet i det tysta kanske..... eller Med fötterna på jorden och huvudet i det blå.

  • Om du fick bjuda hem valfri författare i ett dygn, vem hade du bjudit och vad hade ni gjort under dygnet?
  • Jag hade nog bjudit in Joanne Harris och sett om hon hade kunnat få min värld att bli lite mer av en fantastisk realism.

  • Hur ser din läsritual ut (hur förbereder du din lässtund)?
  • Jag har ingen fast läsritual men är det på kvällen gör jag mig alltid klar för sängen först. På morgonen händer inget speciellt och på dagarna beror det helt på humör.

  • Föredrar du färdiga/definitiva slut eller öppna slut? Varför?
  • Jag är nog en sucker för definitiva slut. Annars kan jag lätt bli sur eller vilja ha en uppföljare av något slag.

  • Vilken bok hoppas du blir film, och vem ska i så fall regissera filmen?
  • Hmmm svårt. Jag har ingen koll på vilka böcker som redan Är film. Jag kan väl tänka mig en doft av apelsin eller underströmmar av Joanne Harris

  • Infoga en sångtext som du gillar och musikvideon om du kan hitta den på t.ex. YouTube.
  • http://www.youtube.com/watch?v=2PWfB4lurT4
    Colbie Caillat - Bubbly

    I've been awake for a while now
    you've got me feelin like a child now
    cause every time I see your bubbly face
    I get the tinglies in a silly place

    It starts in my toes
    and I crinkle my nose
    where ever it goes I always know
    that you make me smile
    please stay for a while now
    just take your time
    where ever you go

    V2: The rain is fallin on my window pane
    but we are hidin in a safer place
    under covers stayin dry (*safe) and warm
    you give me feelins that I adore
    och så fortsätter den...

  • Nämn en rolig litteraturrelaterad internetsida som du brukar vara inne på (helst något annat än en bokblogg).
  • Har ingen speciell sida som jag är inne på mer än olika bloggar. DN bok ibland bara.

  • Hur många böcker läser du i genomsnitt på ett år?
  • Jau, runt 70-80 kanske?


    Kommentarer
    Postat av: Fiktionista

    Snyggt bokomslag! Jag håller med om filmen! En doft av apelsin hade kunnat bli en grym film! Dock också osäker på regissör...Kanske Jon Avnet eller Clint Eastwood

    2009-08-30 @ 00:48:52
    URL: http://www.fiktionista.blogspot.com

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0