Aldrig fucka upp - Jens Lapidus

Jag gjorde ett rejält hopp från vampyrkärlek och sjuttonåringar och slängde mig in i Stockholms undre värld i Aldrig fucka upp. Detta är som de flesta vet uppföljaren till Snabba Cash som jag lyssnade klart på i januari. Den här gången är det tre nya personer vi får möta; polisen Thomas, langaren Mahmud och den hemvändande elitsoldaten Niklas. Detta är en riktigt tät deckarhistoria och fastnade direkt i den Jag gillar det raka språket, råheten och man får en annan bild av landet lagom. Dock kommer de in lite stickspår om bland annat Palmemordet som jag inte riktigt tycker följs upp. Det bäddar dock för ännu en bok kanske??

Thomas blir kallad till en mordscen där en alkis är hittad i ett källarförråd. Men det är något som inte stämmer på platsen och Thomas bestämmer sig för att ta reda på vad. Detta blir inte populärt varken bland de sina eller den undre världen och Thomas blir hotad när han hittar underliga kopplingar.

Mahmud vill tjäna pengar men inte på svennevis med ett 7-16 jobb. Han fastnar i store herr Rs nätverk och i jakten på mer pengar och att bli kung fastnar han än mer i Juggarnas grepp.

Niklas har kommit hem från Irak och upptäcker ett Sverige som han inte gillar. Niklas bestämmer sig för att rensa upp i Sverige; han skyr inga medel.

Deras vägar möts och deras historier binds samman i en spännande upplösning.






Kommentarer
Postat av: divina

Den e skit bra den boken, fast snabba cash var bättre. Gillar Jens Lapiduz. Har du läst böckerna om styckmordet på Catrin Da Costa?



Rekommenderas...



ha det bra!

2009-04-13 @ 21:13:43
URL: http://www.divinaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0