Halvårsrapport på läsfronten

Jag ser att många bloggar håller på med halvårsrapporter så jag tänkte att jag skulle försöka mig på en jag också. Jag har aldrig haft mina böcker dokumenterade så som nu när jag bloggar. Jag har försökt med olika läsloggar  i pappersform men det slutar alltid med att man missar någon här och var. Bloggen däremot har varit ett mycket bättre verktyg för min del. Det är kul att se hur mycket man egentligen läser och vilken sorts böcker man faller för.

Sedan januari har jag läst sammanlagt 37 böcker.

Av dem är:
14 av manliga författare.
23 av kvinnliga författare.
12 ungdomsböcker.
13 svenska författare.
24 utländska författare.

Vilka slutsatser kan dras? Jag läser väldigt lite manligt och väldigt lite svenskt.

Bäst det här halvåret tycker jag böckerna av Khaled Hosseini, Anna Gavalda och Petter Lidbeck är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0