Ett inlägg till i bokmässekavalkaden som redan finns

Nu börjar mässhetsen lägga sig så jag tänkte göra mitt eget lilla bidrag till kavalkaden. Mässan var även i år ett stort sorl. Diskussioner, debatter, författare, trängsel och böcker, böcker, böcker. Som vanlligt var man helt slut i både fötter och axlar efter ett antal timmar inne på Svenska mässan. 

I år kändes det som att det var fler mindre förlag på mässan jämfört med innan. En del av de större montrarna var inte där i år såsom adlibris. Istället var de lite utpytsade överallt och sålde pockets 3 för 100. I år var det även färre människor som stod och delade ut reklam och jag såg mycket äpplen och kaffe i montrarna.

I år kändes det inte riktigt som jag fick sett hela mässan. Jag hade tiden egentligen, men stannade inte upp och tog mig den vid montrarna och spanade in vad som egentligen fanns där. Kanske var det bristen på läslust innan som störde eller något annat. Något att fundera på inför nästa års mässa.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag känner lite som du. Vi tog oss inte heller riktigt tiden att gå igenom hela mässan noggrant. Nästa år vill jag nog förbereda mig bättre och åka på lördagen.



Kram, A

2009-09-30 @ 06:47:31
URL: http://stundpajorden.blogspot.com
Postat av: Annelie

...och ja, Handstilsboken är mysig. Speciellt för mig som slarvar så når jag skriver. För många skulle den kanske upplevas som skåpmat, min sambo till exempel, han tyckte den kunde varit mer avancerad, men den räcker tillräckligt för mig. :)



Ha en skön onsdag!

2009-09-30 @ 06:53:23
URL: http://stundpajorden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0