Olästa böcker i bokhyllan just nu =)

Jag har spenderat lite tid i min bokhylla för att kolla upp hur många olästa titlar det är som står där och ja, det är en del som ska läsas. Det är lite kul att ha gjort en lista av det och få en bättre överblick på vad som är läst och inte läst. Några av de olästa står nämligen intryckta bland de lästa. 

  1. Främlingar - Dean Koontz
  2. Hollywoodfruar - Jackie Collins
  3. Den förskräckliga apan - Stephen King
  4. Sekten - Dean Koontz
  5. Gäckande Skuggor - Sandra Brown
  6. Catherines dröm - Sidney Sheldon
  7. Blodspår - Michael Conelly
  8. High Fidelity - Nick Hornby
  9. Andarnas hus - Isabel Alende
  10. Knackarna - Stephen King
  11. Liseys berättelse - Stephen King
  12. Mina döttrars systrar - Barbara Voors
  13. The Dirt - Mötley Crue
  14. Den andra systern Boleyn - Philippa Gregory
  15. Brunstkalendern - Emma Hamberg
  16. Ska vi slå vad? - Jennifer Cruise
  17. Frankenstein - Dean Koontz
  18. I lagens limo - Michael Conelly
  19. Skuggornas hus - Bari Wood
  20. Den fjärde sanningen - Iain Pears
  21. Edward Finnigans upprättelse - Roslund & Hellström
  22. Stenkistan - Kjell Eriksson
  23. Scruples - Judith Krantz
  24. Ormbäraren - Unni Lindell
  25. Mord med guldkant - Nora Roberts
  26. Bara barnet - Torey Hayden
  27. Mardrömar I, II - Stephen King
  28. Lunar park - Bret Easton Ellis
  29. Landet bortom haven - Tamara McKinley
  30. Invasion - Dean Koontz
  31. Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist
  32. Allt kan hända - Stephen King
  33. Signal - Stephen King
  34. Sommardåd - Stephen King
  35. Det svarta huset - Stephen King
  36. Ansiktet - Dean Koontz (lånad)
  37. Till minnet av Edward - Elizabeth George
  38. Killers at large - Nigel Cawthorne
  39. The queen of South america - Nigel Cawthorne
  40. I spindelns nät - James Patterson
  41. Drömfångare - Unni Lindell
  42. Den sista prärievargen - Michael Conelly
  43. Den stora föreställningen - Clive Barker
  44. Djupa Vatten - Barbara Nadel
  45. Åse - Denise Rudberg
  46. Vinbär och vemod - Eva Swedenmark, Annika Wennström
  47. Två systrar - Anna Maxted'
  48. Vad jag älskade - Siri Hustvedt
  49. Vince & Joy - Lisa Jewell
  50. Svinalängorna - Susanna Alakoski
  51. Stenapan - Jeffrey Deaver
  52. Saffransköket - Yasmin Crowther
  53. Älskade krig - Johanne Hildebrant
  54. Otro - Christina von Bernuth

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hamnade här, på din blogg, lämnar ett spår innan jag går vidare...

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!



Passar också samtidigt på att önska dig välkommen till mig:

http://www.metrobloggen.se/offer

Bloggen är mitt klotterplank, den enda fungerande terapin för att ta mig tillbaka till ett ljust liv efter att blivit offer för en våldtäktsman.

En blogg om händer som adrig slutar kännas, tårar som aldrig slutar rinna och minnen som alltid finns kvar. Tiden läker inte alla sår!



Finns intresset går det att, via bloglovin, prenumerera på min blogg - vilket verkligen uppskattas!

2009-05-10 @ 20:54:02
URL: http://www.metrobloggen.se/offer
Postat av: Vixxtoria

Iain Pears bok Den fjärde sanningen är den bästa som du har där på listan (enligt mig då ;-) ), men du ska ha lite tid att gå in i boken när du ger dig på den, eftersom den är så tjock.



Jag kan ge några tips på ett gäng böcker du kan slänga olästa eller ge bort till folk du inte tycker om också ;-)

2009-05-10 @ 22:31:53
URL: http://ombockersomjaghunnitlasa.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du borde absolut börja med Andarnas hus. Det är en favorit hos mig. :)

2009-05-11 @ 07:39:30
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Maja

Tillsammans är man mindre ensam är fantastisk tycker jag, filmen också! Vill du skratta så är Brunstkalendern bra. Mina döttras systrar och mig äger ingen också läsvärda. Tur att det är semester snart, du har att göra ;-)

Hur går det med hjärtdjur?

2009-05-11 @ 08:08:07
Postat av: Sofie

Vixxtoria: Nu blev jag nyfiken...vilka bör jag inte läsa alls?



Maja: Hjärtdjur går nog bra. Tar ett tag innan man kommer in i språket, så det är en bok du behöver långläsa tycker jag och inte ta under korta stunder, typ vid frukost. Vad tycker du?

2009-05-11 @ 10:58:31
URL: http://sofiemarika.blogg.se/
Postat av: Maja

Håller med. Började bra, men så kom det lite andra böcker i vägen...men än har jag inte gett upp. Tror att den är bra.

2009-05-12 @ 08:46:07
Postat av: Ladybug

Vi har noen av de samme bøkene i bokhyllen vår ser jeg. Jeg har lest Tusen strålende soler og Eclipse, men de står der. Har den samme boken av Tamara McKinley ulest i min bokhylle. Kjøpte en hel haug av hennes bøker etter at jeg leste Siste dans for Matilda.

2009-05-12 @ 21:43:35
URL: http://gronneskoger.blogspot.com/
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

jag tycker att du ska börja med Mig äger ingen, den är underbar. Annars tror jag inte vi har samma boksmak (gillar inte thrillers/mysterier/deckare) men den boken kände jag igen. Start with it right away! :)

(och du behöver inte känna någon ångest över ditt antal olästa böcker, jag har cirka 200 olästa i mina bokhyllor och fortsätter glatt köpa ändå, haha. Fast i sommar blir det bokköpsstopp i någon månad åtminstone!) :)

2009-05-24 @ 09:05:38
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

åh men jag glömde ju det viktigaste. Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda. Läs!

2009-05-24 @ 09:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0