Livets aviga och räta - Kate Jacobs

Det är kul att äntligen hitta en chicklit författare (jag räknar boken till den kategorin) som INTE skriver om märkeskläder, perfekta män och rosaskimmer. Den här boken har istället fokus på sinegelmamman som balanserar sitt egna företag, dotter och allt som händer runt omkribng. Boken har en bättre verklighetsförankring än många chicklits på marknaden. Trots detta är den välidgt lättläst och jag blir uppslukas av historien och Georgias väg mot lycka och harmoni. Nu är jag sugen på att läsa mer av Kate Jacobs och då definitivt fortsättningen på den här historien. Finns dock ännu inte på svenska men på engelska.

Fredagskvällarna i de flotta kvarteren på Manhattan är till för att sticka och skvallra. I garnaffären Walker & Dotter träffas Anita som mist sin man, Peri som lämnat juridikstudierna för att designa väskor, förlagsredaktören K.C. som letar nytt jobb, Lucy som pliktskyldigt stickar en herrtröja utan att veta vem hon ska ge den till - Och så Georgia, ensamstående mamma till tonårsdottern Dakota och den drivande kvinnan bakom garnaffären.

När vardagen trasslar till sig och livet tar en oväntad vändning upptäcker Georgia betydelsen av att ha vänner som stöttar och ställer upp när det behövs. Och det är inte bara hennes liv som kommer att påverkas av fredagskvällarna på Walker & Dotter...

Julia Roberts har köpt filmrättigheterna till boken så vi får se när den dyker upp på vita duken.


Kommentarer
Postat av: Fia

Låter som en given bok för mig. Jag gillar chiclit men det får inte vara "för" tjejigt över det hela.

2009-06-14 @ 18:39:17
URL: http://boktimmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0