Utflykt i grannstaden.

Det har varit en regnig vecka med få soltimmar. För att inte helt klättra på väggarna har jag och sambon varit på utflykter, bland annat en till Universeum i Göteborg. Sambon hade aldrig varit där innan. Vi trängde oss in bland barnfamiljer och vagnar och fick se både fiskar, ormar och apor. Efter detta tog vi en räkmacka på Heaven 23. Det är restaurangen och baren som ligger på 23 våningen i Gothia Towers. De är kända för sina massiva räkmackor och utsikten går inte av för hackor. Man ser verkligen hela stan därifrån. Åker ni till Göteborg kan jag verkligen rekomendera räkmackan där uppe.







Kommentarer
Postat av: Magix

Ååh, jag älskar Göteborg, var där på utbyte förra hösten. Fast räkmackan smakade jag aldrig på!

2009-07-26 @ 09:09:18
URL: http://bokbabbel.blogspot.com
Postat av: Sofie

Favoritstaden nr 1. Riktigt god macka den får du pröva nästa gång du besöker staden.

2009-07-26 @ 10:14:45
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0