Tematrio USA

Jag är lite dålig på tematrios men tänkte att jag skulle ge mig på den här. Trodde det skulle bli lätt, men när man väl börjar fundera bestämmer sig alla titlar man har i huvudet sig för att försvinna. Dessutom visade det sig att många av de författare jag läser är brittiska. Men här kommer ett försök.

1. Stephen King måste ju få vara med på min lista eftersom han är överrepresenterad i min bokhylla. Mr King har under åren skrivit en hel del romaner och novellsamlingar. En del är bra, några fantastiska och en del talar inte till mig. Men eftersom jag under åren har samlat på mig en del böckerna så har det blivit lite av en grej.

2. En annan amerikansk författare är Michael Connelly, mest känd för sina Harry Bosch böcker. Min favorit bland hans böcker är poeten. Just deb här handlar dock inte om Harry Bosch. Här har vi det klassiska deckarupplägget med ett mord som ska lösas med hjälp av olika ledtrådar.

3. Torey Hayden har jag läst en hel del av genom åren. Den första boken hon skrivit är burpojken och det är också den som har fastnat bäst. Hayden är en lärare och psykolog som skriver om sina fall. MÅnga av böckerna handlar om barn som farit riktigt illa i sina hemmlijöer. Riktigt tårdrypande.

Kommentarer
Postat av: J

men men men Dean Koontz då? Blir ju förfärad hur kan man utelämna mästaren? ;)

2009-07-09 @ 10:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0