Jag la ner Bittert Arv

Häromdagen bestämde jag mig för att lägga ner läsandet av Bittert arv. Jag har läst 120 sidor, men inte kommit in i boken och fastnat i den. Jag fick helt enkelt inte några bra vibbar från den. Det är inte en bok som passar mig så jag får se om det finns något i nästa världsdel.. Läsning ska man göra för att njuta, inte för att man måste. Som så många i bokbloggarhörnet säger; det finns för många bra böcker att läsa, varför lägga ner tid på de man inte gillar.

Jag kanske kommer tillbaka till Asien igen och läser Norweigan wood istället. LillaO tipsade och sa att den var riktigt bra och sparkade igång hennes läslust.

Istället för Bittert arv har jag läst Tisdagar med Morrie, som jag inte bara fastnade i, utan även sträckläste. Mer om den i ett annat inlägg.

Kommentarer
Postat av: violen

Jag har läst både Bittert arv och Norwegian wood, bra båda två tyckte jag. Hade liknande känslor som dig inför Bittert arv i början men lyckades dra en slutsats som gjorde att jag såg på den med andra ögon på slutet....



violen

Postat av: Sofie

Får man fråga vilken slutsats? Jag får nog ge bittert arv en chans till. Men inte riktigt än.

2009-07-26 @ 10:16:49
URL: http://sofiemarika.blogg.se/
Postat av: Lyran

Hoppas att du gillar Murakami i stället :-)

2009-07-31 @ 22:10:48
URL: http://lyrannobel.blogspot.com
Postat av: Sofie

Det hoppas jag med. Får ta mig an Bittert Arv igen om en tid.

2009-08-01 @ 11:58:34
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0