Fredag; läsning, nya böcker och tonvis med jordgubbar.

Gårdagen ägnades på en klippa längs med kusten tillsammans med Mr King. Ok att inbundna böcker är fina i hyllan, men det är inte lätt att hålla i en sån när man samtidigt ligger på mage och försöker sola. Då får man ha starka armmuskler. Tyvärr var jag tvungen att lämna klippan innan boken var klar. Annars hade jag nog bränt mig lite mer än jag gjorde.


Efter den här starten  på dagen var det vidare till hårklipp och sedan till mamsen för att plocka jordgubbar. Därifrån kom jag inte tomhämt. 5½ liter jordgubbar på en avplockning i landet. Nu är frågan vad man ska hitta på med allt.

Dessutom "råkade" jag fråga om en eller två titlar och vad hände då? POF! och jag står där med en påse böcker som bara skänktes till mig. Det blir några fler böcker till olästhyllan MEN jag har INTE brutit mitt köpförbud =). Bland böckerna jag fick finns smultron och svek och vinbär och vemod (de efterfrågade titlarna) som jag varit sugen på att läsa ett tag. Dessutom en Siri Hustvedt som många har pratat om.

Kvällen avslutades på balkongen med vin, jordgubbar såklart och Mr King. Det är helt underbart att man kan sitta ute och läsa kl 22-23 på kvällen utan att frysa. Synd bara att ljuset försvann. Bara upplösningen kvar nu. Spännande!

Kommentarer
Postat av: J

Låter härligt! Riktigt skönt att man kan njuta av balkongen både morgon, dag och kväll nu (i.a.f. för oss utan hus). Dessutom kan man ju passa på att använda alla de små lyktorna man har gömda i skåpen hemma. Då blir det ljust och fint ;).

2009-07-04 @ 10:28:23
Postat av: Ida

Lät som en ganska underbar dag!

Själv var jag på jobb 9-16:30, hem för middag och en öl, sedan var jag så trött så jag höll på att dö, men tvingade mig igenom en film innan jag däckade. Haha, jag är inte van vid att arbeta hela dagarna! Hade gärna tagit din dag istället ;)

2009-07-04 @ 14:33:59
URL: http://idasbokblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Låter härligt! Ser fram emot rapport om Vinbär och vemod och Smultron och svek, de ser spännande ut :-)

2009-07-05 @ 14:10:03
Postat av: maja

Låter härligt! ser fram emot en rapport om Vinbär och vemod och Smultron och svek. De verkar intressanta :-)

Lisa Jewell är alltid trevlig. Har också tänkt kolla in Hustvedt, lånade lily Dahls förtrollning (den enda som fanns inne) häromdagen.



Vilken bra mamma du har :-)

2009-07-05 @ 14:14:00
Postat av: Sofie

IDA:Ja, det är en av fördelarna med att vara lärare. Du lyckas nästan alltid träffa in de fina dagarna då man kan lyxa till det lite.

MAJA: Självklart ska du få en rapport, och kanske låna dem med som tack för att jag fått låna av dig.

2009-07-05 @ 17:43:43
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0