Bibliotek - here I come

För några veckor sedan blev jag och min sambo med hus. Ett litet rött hus med vita knutar mitt ute på landet. I mörkaste oktober (om den nu blir så mörk) ska vi få flytta dit. Det kommer bli lite av en bra prövning för oss eftersom våra fantasier för tillfället mestadels handlar om vårt hus på sommaren; trädgårdsarbete, slapp på altanen och solnedgångar med ett glas vin i handen. Huset känns rätt så jag tror att det kommer kännas bra även när det är mörker och man inte bor lite mer ensamt.

Det som är bäst med huset förutom att man faktiskt får en trädgård och ett boende som vi äger är att vi får mycket mer plats. Jag kommer att kunna ha ett bibliotek som är mitt, bara mitt. I mina fantasier ser jag vita billys, mysig fåtölj och valfri dryck på det lilla bordet bredvid mig. Jag ser liten pysselhörna och böcker högt och lågt. Lite skillnad från nu där alla mina böcker får stå i dubbla rader och instoppade där de får plats.

Ja, det är en cykel som står framför hyllan och den är inte min. Se vilken misär ;.)


Kommentarer
Postat av: Magix

Ååååååh, jag blir alltid lika glad och avundsjuk när jag läser om människor som flyttar till större och får plats med bibliotek. Önskedrömmen!

2009-07-20 @ 13:10:36
URL: http://bokbabbel.blogspot.com
Postat av: Sofie

Tack så mycket. Det ska bli så skönt att flytta ihop på riktigt. Just nu är mina saker mest bara inknödda där det finns plats. Bara min fina biblioteksvision får råda och inte sambon bestämmer för mycket =) Då lir det dragigt, gammalt och engelskt

2009-07-20 @ 13:30:40
URL: http://sofiemarika.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter så mysigt med bibliotek kombinerat med pysselhörna. kan sed ela framför mig. Längtar tills ni flyttat så att man kan komma och hälsa på ;-)

2009-07-23 @ 12:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0