En utmaning

Har sett en del bloggar som har utmaningar av olika slag. På Paulas blogg kan du till exempel vara med på en bokusutmaning. Det finns också nobelutmaningar etc. Alla utmaningar låter väldigt lockande, men jag får alltid dåligt samvete över de böcker som har legat i bokhyllan jättelänge men som inte har blivit lästa. Att vara med skulle nog belasta min läslust lite. Så här och nu startar även jag en utmaning som går ut på att under en månad läsa fem eller fler böcker som har blivit liggande i bokhyllan alltför länge.

Är det någon som vill vara med? Skicka en kommentar och berätta gärna i er egen blogg vilka böcker ni ska läsa. Har du ingen blogg får du gärna skicka ett mail till mig: [email protected].


De böcker som jag har med i min utmaning är:

(   ) Främlingar - Dean Koontz
( x ) En god människa - Nick Hornby
( x) Kärlek och skugga - Isabelle Allende
(   ) Hans sjätte sinne - Jayne Ann Krentz
(   ) Mina döttrars systrar - Barbara Voors

Kommentarer
Postat av: Malin Lindsjö

Jag tänker läsa

[ ] Kleopatras kam - Maria Ernestam

[ ] Till Salu - Christina Wahldèn

[ ] Fyrväktaren - Jeanette Winterson

[ ] Och fjättra Lilith i kedjor - Åsa Schwarz

[ ] Berlinerpopplarna - Anne B. Ragde

[ ] Eremit kräftorna - Anne B. Ragde



:)

2009-01-13 @ 22:15:52
URL: http://mhew.blogg.se/
Postat av: Lise

Hejsan!

Halkade in till din blogg från Theresans.



Vilken jättebra utmaning..! Speciellt för mig som har bokhyllorna fulla med olästa godbitar :)

Men 5 böcker på en månad?? Ujujuj, skulle jag aldrig klara utan att gå i ide :P Jag läser i väldigt ojämna perioder (finns ju jämt en massa annat man måste göra också) och ganska sakta..



Så jag kan tyvärr inte skriva upp mig på utmaningen, men den fick mig iallafall en tankeställare - att jag borde ta mig i kragen och ta mig mer tid till att läsa! Och inte köpa fler nya böcker på ett bra tag. Men det är ju så svårt..! Plus att jag precis har hoppat på några boktävlingar som man ju väldigt gärna vill vinna ;)



Oj, det blev en ganska lång kommentar det här :P



I vilket fall som helst - Lycka till med utmaningen..!

2009-01-15 @ 15:24:44
URL: http://webdiarium.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0