Smultron och svek - Eva Swedenmark, Annica Wennström

Min Ölandsbok blev ju som ni säkert redan läst Smultron och svek. En lättläst bok om relationer och hur ens liv kan förändras på en sekund. Liselott är inte riktigt nöjd med sin tillvaro. Hon har man och barn och borde vara lycklig, men något saknas. Boken handlar om vardagsdramatik och vad ska man göra när allt bara känns fel. Naturligtvis är det en feel good roman och inget ont som inte har något gott med sig. På tal om goot är boken även full av olika recept. Jag är till exempel sugen på att testa brieosttårta och oxfile con amore. Mums säger jag bara.

Jag tyckte boken var ok. Den var inte överväldigande bra, men inte dålig heller. Lite av en dussinbok som är lätt att läsa, men som man antagligen kommer att glömma bort. Fortsättningen på denna; Vinbär och vemod står i bokhyllan, den är kanske snäppet bättre? Är inte riktigt sugen på den än, men snart så.

Liselotte kämpar för att finna balans i tillvaron. Hennes man Mario driver Östersunds mest populära restaurang, La Stella, och arbetar jämt. Själv har Liselotte fullt upp med barnen Sandra och Elias, med arbetet på resebyrån, med hemmet och med sina föräldrar. Och någonstans har hon en gnagande känsla av att livet inte blev som hon tänkt sig.

Men oväntade händelser ställer allt på sin spets. Hennes bästa vän Susanne visar sig vara allt annat än trofast. Systern Linda, som lämnat Östersund för storstaden, återvänder med en överraskande nyhet. Och Liselottes föräldrar avslöjar hemligheter som ingen tidigare känt till. Liselotte tvingas ompröva sker och ting och chockar sin omgivning genom att inte vara så präktig som alla trott...


Kommentarer
Postat av: Ida

Det blir en väldigt lugn helg för min del. Så jag har bakat lite å tagit mig en cykeltid. Va härlig att ha hittat ett hus. Letade ni länge? Skönt att bo på landet oxå. Även om ja själv nog inte skulle klara de. Men tanken lockar:)

2009-08-01 @ 19:18:23
URL: http://Idapersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0