En lördagsenkät fast på söndag istället.

Fiktionista satte ihop en liten lördagsenkät att pyssla med. Hanns inte med igår så den fick komma idag istället.

Vad läser du just nu?

Benfolket av Keri Hulme och De modlösa av John Lapidus


Vilken är din favoritgenre?
Har ingen riktig favorit, utan gillar lite från allt utom kanske fantasy.  Det blir mycket drama/realism just nu av olika slag - människoöden. Jag är liksom Fiktionista ett fan av magisk realism.


Vilken genre undviker du helst?
Fantasy


Om du fick ställa en fråga till valfri författare, vad skulle du ställa för fråga och till vilken författare?
Jag vill veta hur alla författare gör för att planera upp sina böcker. Den jag helst vill fråga är Joanne Harris.


Vilka författare har du träffat?
Håkan Nesser, Jonas Hassan Khemiri, Ramona Fransson


Vilken författare skulle du vilja träffa?
Stephen King och Joanne Harris

Föredrar du böcker skrivna i förstaperson eller tredjeperson?
Tredjeperson


Om du bara fick läsa en bok till innan du dör vilken bok skulle du välja?
Hmm, svår fråga, det finns så många bra böcker. Just nu väljer jag Andarnas hus av Isabell Allende.


Om du var tvungen att kasta alt. skänka tre böcker i din bokhylla, vilka skulle du då välja?
MIna dörrtars systrar har funnits i olästhögen länge, men den är inte lockande, Sekten av Jan Sverre Syvertsen, för den gillade jag bara inte och Divor av Jilly Cooper, rörigare bok får man leta efter.


Infoga ett av de fulaste bokomslagen du sett (om du kan hitta bilden) i ditt eget inlägg och förklara varför du tycker att det är så fult.
Jag tycker att alla shopaholicomslagen är ganska fula och intetsägande.


Kommentarer
Postat av: Fiktionista

Kul att du ville vara med!

Hur är Lapidus bok. Jag fick förfrågning om jag ville ha ett recensionsex. tidigare men kände inte att jag hann just nu.

2009-08-16 @ 17:06:15
URL: http://www.fiktionista.blogspot.com
Postat av: Annelie

Vad roligt att läsa din enkät!

2009-08-16 @ 20:09:15
URL: http://stundpajorden.blogspot.com
Postat av: Sofie

Har inte kommit så långt än, bara några sidor men det är intressant att läsa om lite nya länder än de vanliga.

2009-08-16 @ 20:51:39
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0