Bokflytt, panik och vånda

Om två månader ska vi flytta.

Långt kvar tänker många, och det är det.

Om en vecka kommer brorsan hem från Norge och flyttar in i sitt pojkrum..där jag ställt det som inte fått plats i lägenheten jag bor nu.

Säng och soffa.

Det måste vi ta hand om nu vilket betyder att bokhyllorna ska ner i förrådet och mina böcker ska ner i lådor i förmån för soffan som inte har någonstans att bo. Den ska bo i vårt vardagsrum fram till flytten. Där bokhyllorna bor idag.

I ren panik har jag nu lagt upp ett femtontal böcker på nattduksbordet, för tänk om jag får slut på böcker att läsa under de här två månaderna. Att jag dessutom ska till bokmässan i slutet av september är något jag i vånda helt glömmer av. Att jag dessutom från den här mässan brukar kånka hem en hel del böcker som brukar räcka ett bra tag har her fallit ur huvudet. Det finns därutöver ett bibliotek på både cykel- och promenadavstånd som helt uppphört att existera.

Jag kommer att överleva, jag vet, men tänk om jag får slut på böcker!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0