Jorden runt på 8 böcker

Jag har precis varit inne hos Lyran och anmält mig till Jorden runt på 8 böcker. Det lär för lockande för att låta bli. Det kan innebära att jag måste bryta mitt köpstopp, men samtidigt får jag läsa lite andra författare än svenska och amerikanska. Som tur är finns ju alltid biblioteket ;)

I maj är det dessa böcker som gäller:
Franz Kafka (Tjeckien) - Förvandlingen
Herta Müller (Rumänien) - Hjärtdjur
Alexandr Solzjenitsyn (Ryssland) - En dag i Ivan Denisovitjs liv

Jag är inte supersugen på Kafka så ska se vad de andra böckerna kan handla om =)

Kommentarer
Postat av: Maja

Det låter ju intressant! Kanske något man borde testa själv. Har du hunnit börja med någon än?

2009-04-20 @ 11:42:12
Postat av: Sofie

Nej inte än. Tänkte ta mig till biblioteket nu i veckan och botanisera. Har lite fördomar mot östeuropeisk litteratur så jag hoppas jag har riktigt fel nu och att jag hittar någon godbit. Häng på du med =)

2009-04-20 @ 17:38:08
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0