Tematrio utomämnes


Tematrion den här veckan har temat utomämnes och man kan här berätta lite om sig själv. Jag har valt att berätta om tre saker som jag gillar/älskar/är förtjust i/diggar.

1. Jag är ett jättestort Vännerfan och har alla ämnen samlade hemma, plus att jag kollar in repriserna på femman ofta. Jag anser att man kan ge ett vännercitat till i stort sett alla vardagliga händelser. Ska man resa utomlands kanske man behöver göra en Joey och ställa sig på kartan för att veta åt vilket håll man ska gå. Har något hemskt hänt i ditt liv kanske du behöver säga ett superduperdeppigt Hi á la Ross. Ja, jag vet att de är påhittade ;-)

2. Jag älskar väskor. Jag gillar dyra väskor, billiga väskor, små, stora. You name it and I love it. Jag anser alltid att det finns plats för nya väskor i min samling. Jag behöver väskor i olika färger, material och storlekar. Just nu vill jag ha en sommarväska (canvas och gärna något fint mönster på), en grå väska samt en i en bra mellanstorlek. En dröm är definitivt en lite finare, dyrare väska en dag gärna en Botkier eller Bottega Veneta. Men jag måste erkänna att jag fortfarande blir som ett barn i en godisdabrik när jag strosar runt på Ge-kås, Ullareds, väskavdelning.

3. Sedan jag flyttade i slutet av förra sommaren och numera har balkong, har mitt blomsterintresse ökat markant. Jag har alltid varit förtjust i blommor och växter och det har alltid varit knöfullt i mina fönster, men i år har jag äntligen fått odla lite på balkongen också. Jag trivs och mår så mycket bättre när jag är omgiven av växter med olikformade blommor och blad och balkongen är i nuläget mitt favoritställe att läsa på. Nästa steg blir definitivt en trädgård.


Kommentarer
Postat av: Lyran

Vänner är en favorit här också, men väskor har jag aldrig vant mig vid :-)

2009-05-27 @ 08:36:23
URL: http://lyrannobel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0