Kreativt tips för boknördar

Jag fick en länk skickad till mig idag som visade på hur man kunde skapa dikter med hjälp av boksidor. Välj ut ord du tycker är passande eller fina, stryk sedan över det andra och du har en lite coolt designad dikt. Om man nu vill och vågar skära sönder en bok. Tycker de är coola och verkligen visar att man kan få många budskap från en bok. Sugna?

The Idea

Cut the bindings off of books found at a used book store. Find poems in the pages by the process of obliteration. Put pages in the mail and send them all around the world. Lather, rinse, repeat.

This site is a chronicle of a very specific set of collaborations between the artists listed working on the titles listed.



 


Bild lånad från Altered books

Kommentarer
Postat av: Maja

Klart man kan, i alla fall om det är en utgallrad bok som ändå riskerar att slängas, nu får den ju chansen till ett nytt upphottat liv :-)

Jag har blivit tillfrågad om att hålla i en aktivitet under en temadag sista skolveckan. Ska ha tema dikter så jag ska passa på att göra detta med eleverna, ska bli kul att se hur det faller ut.

Om man söker på altered books kan man få ännu fler fiffiga förslag på hur man kan göra om böcker.



2009-05-15 @ 08:26:24
Postat av: J

Kul idé, kan också tänka mig testa den på mina små busar i skolan ;).

2009-05-15 @ 15:44:08
Postat av: Sofie

Du får berätta hur det går med detta på temadagen =)

2009-05-15 @ 16:46:41
URL: http://sofiemarika.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken härlig blogg! Har just länkat till dig!

2009-05-16 @ 16:25:15
URL: http://mariasgift.wordpress.com/
Postat av: Boktokig

Rolig idé!

2009-05-17 @ 10:12:22
URL: http://boktokig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0