En grym film

Som jag nu ramlat in i vid två tillfällen är Freedom writers med Hilary Swank i huvudrollen och Patrick Dempsey i rollen som Swanks man. Filmen är byggd på en sann berättelse som berör mig. Hilary spelar en nyutexaminerad lärare som börjar jobba på en "hög-risk" klass där alla riskerar att avsluta skolan på tok för tidigt, hamna i gäng, bli gravida eller dö. Det kan låte lite klyshigt, men jag tycker ändå att filmen är riktigt bra. SO-läraren i mitt arbetslag håller med mig och då kan den ju inte vara jääättedålig ;)

Filmen är baserad på boken om elevernas livshistorier och upplevelser;

The Freedom Writers Diary: How a Teacher and 150 Teens Used Writing to Change Themselves and the World Around Them. Är väldigt sugen på att inhandla den, men köpstopp får gälla än så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0