Hoppar på bokenkättåget.

Bokhora har gjort en ny trevlig enkät som jag tänkte ta och svara på.

Senast köpta inbundna bok: Det måste vara några av mina bokreaböcker från februari. Annars fick jag Duma Keys på min födelsedag.
Senast köpta pocketbok: Kärlekens arkitekt av Emilio Calderón till min hemliga bokkompis.
Favoritgenre: Jadu, jag tycker jag är lite av en allätare när det gäller böcker. Just nu är jag mest inne på drama.
Ultimata längden på en bok: Jadu, det beror helt på innehåll. Men runt 300 sidor brukar vara ganska bra.
Favoritbokhandel: Adlibris, Pocket & Bok och pocketshop.
Favoritbibliotek: Definitvit mitt närmaste, Kungälvs stadsbibliotek. För ungdomsböcker är skolans bibliotek bra.
Favoritplats att läsa (i hemmet): Sängen, vid frukostbordet eller i soffan. Har ingen plats som är "min".
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På en klippa ute vid havet.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Joanne Harris, Stephen Kings nya böcker men utöver dem har jag ingen jag MÅSTE ha i inbundet. Snarare är det behovet av boken som styr.
Bästa lässnackset: Jordgubbar, Brieost eller godis utan papper.
Bästa läsdrycken: En kopp te, latte ett glas vin eller en kall öl.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Det där allmänna bruset av andra människor, trafik mm. Har svårt att läsa om det är helt tyst, men klarar inte av TV eller musik i bakgrunden.
När på dygnet läser du helst? Närhelst jag fastnar. Alltid innan jag somnar och ofta vid frukost och helgmornar.
Bästa bakfylleläsningen: Då blir det oftast inge tunga böcker utan lättsam chicklit eller tidningar av olika slag. Gärna en tidningsbuffé.
Bästa kollektivtrafikläsningen: Något som griper tag i en vid första sidan och som åller en kvar så att man nästan missar hållplatsen. Gärna något som är lätt att bära. Pocket rules!

Andra som svarat på enkäten är Bokomaten, Om böcker jag hunnit läsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0