Månadssummering Maj

Det är inte klokt hur snabbt tiden går nu. Maj har sprungit förbi med racerfart och vi är nu inne i juni. För min del betyder detta två veckors arbete kvar innan eleverna och vi går på sommarlov. Jag hoppas verkligen att tiden kommer att gå lite långsammare så så att man hinner njuta med av dagarna och tiden. Har många böcker på hög som jag vill ta mig igenom ;)

Den här månaden har det trots allt blivit en del läst, hela sex böcker. Känns aldrig som jag fått tid till läsning, men i och med dessa summeringar känns det som att jag har en mycket bättre koll på mina böcker.

¤ Tornrummets hemlighet - Niklas Janz
¤ New moon - Stephenie Meyers
¤ Hjärtdjur - Herta Müller
¤ Tankar från sängkanten - Marian Keyes
¤ Tillsammans är man mindre ensam - Anna Gavalda
¤ Ett hål om dagen - Louis Sachar

Månadens svåraste var definitivt Hjärtdjur, då det krävdes ´mycket av mig som läsare för att få behållning av boken. De som jag fallit mest för är Ett hål om dagen och Tillsammans är man mindre ensam.

I juni fortsätter jorden runt på åtta böcker och på tur i läslistan för min del blir tusen strålande solar som jag haft liggande i läshögen ett tag. Dessutom har jag anmält mig till sommarpåse lyx. Undrar vem man ska få skicka till den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0