Det är insidan som räknas...(men vem fan vågar chansa) - Emma Hamberg

Emma Hamberg, som innan bland annat har skrivit Mossvikenfruar och Brunstkalendern berättar här med hjälp av roliga illustrationer krönikor och berättelser om bland annat singelkvinnans, mammans och fruns liv. Här får vi till exempel läsa om de 10 burdorden i en mer uppdaterad version och skillnaden mellan en kärring och en karlakarl.

Vart tog brösten vägen? Var gömmer sig alla de där roliga utekvällarna med tjejerna? Sexet - var är det någonstans? Ibland känns livet lite tomt! Men jag har i alla fall en tvättkorg full med osorterade strumpor! Det gäller att se positivt på livet - tjoho!


Det här är en hejdlöst rolig bok om: Jämlikhet (jag sköter allt, han fixar med bilen), raggning (jag sprider mitt visitkort som löv om hösten), att det är insidan som gäller (shit, då är det verkligen kört), kroppen (jag bleker tänder, färgar ögonbryn och vaxar bikinilinjen - allt för att se naturlig ut!) och riktiga vänner (såna som kan sprida ditt visitkort vidare när du själv gett upp och gått hem).

En väldigt lättläst bok som jag kom igenom medan jag drack morgonkaffe i soffan. Boken är upplagd med kortare texter med illustrationer däremellan. En feelgood bok som definitivt fick mig att dra på smilbanden mer än en gång. En tjejbok, presentbok, en slappa i soffan bok. Den kan användas till mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0