Äntligen en fräsh dator :D

Då var datorn iordningfixad efter en del svärande och ringande till datorkunniga människor. Det är först när en dator är ur funktion som man upptäcker hur mycket tid man verkligen spenderar vid den. Jag är nog en internetjunkie.

När det gäller min att läsa hög har jag tagit en liten paus i den för en ljudbok. Jag lyssnar just nu på Snabba cash av Jens Lapidus. Det är den första ljudboken som jag har stött på. Har varit en motståndare till ljudboken då jag vill ha hela läsupplevelsen (bläddrandet, prasslet och doften). Jag är inte ens säker på om jag anser en ljudbok vara just en bok. Detta är en helt annan upplevelse. Jag förstår varför man lyssnar till en bok. Men är det läsning? Jag kan se fördelarna med ljudboken i vissa lägen. Det är till exempel trevligt att ha när man diskar eller är ute och går. Ljudboken inspirerar dig att gå längre....speciellt om du lyssnar till något riktigt spännande.

Anledningen till att jag ens prövar ljudbok är att jag i somras fick testa på Storytel gratsi via Buzzador, som strömmar ljudboken rätt in i din mobil. Jag gillade idén med att ha ljudboken i mobilen. Enkelt, smidigt och du har den alltid med dig. Tyvärr hann jag inte lyssna klart på boken innan min gratismånad gick ut. Nu har jag fått låna ljudboken så att jag äntligen kan få lyssna klart på den. Jag återkommer med en recension när jag har lyssnat klart.

Ha en trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0