Drömmarnas land - Tamara McKinley

I boken får vi följa Catriona under hela hennes liv från hennes födelse till hennes liv i 70-80 års åldern. Man får följa henne genom tagedier och lycka. Vi får helt enkelt följa ett människoöde, vilket är precis det jag är sugen på för tillfället.

Detta står om boken:
Catriona Summers är en av Australiens mest hyllade operastjärnor. Hennes vackra röst har skänkt henne förmögenhet, beundrare och resor till världens alla hörn. När hon adlas av drottning Elizabeth är det kronan på verket. Få personer känner till dame Catrionas brokiga bakgrund. Och ingen anar den mörka hemlighet som varit drivkraften bakom hennes enastående framgångar.

Yes tänkte jag när jag fick boken. Australien, stark kvinna och historisk. Perfekt och precis vad jag är på humör för och boken var precis det de två första tredjedelarna. Vilket gör att den första delen är väldigt lättläst, men när de två tredjedelarna är utlästa tappar man motiovationen något att fortsätta. Sedan är det precis som om McKinley inte riktigt vet hur hon ska få ett avslut på boken och mycket av slutet hade kunnat hoppats över. Dessutom är det stora hopp i tiden mot slutet. Från att ha gått ett år går det helt plötsligt tio år oc det känns inte riktigt som det behövs. Kanske små problem egentligen, men något som jag störde mig på under läsningen.

Jag har hört gott om andra av hennes böcker så tänker inte ge upp riktigt än. Hoppas bara McKinley vet när hon ska avsluta de andra böckerna. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0