Bokstadsdelen Haga

Idag var jag och min vän J och strosade runt på Linnégatan och Haga i Göteborg. I Haga fann vi minst tre stycken olika antikvariat som får en att undra om inte Haga borde utnämnas till en väldigt litterär stadsdel? Utöver antikvariaten finns även Bokia och små, nishade bokaffärer. Eftersom ett bra antikvariat alltid är välkommet testade vi på ett kallat Röde orm strax innan stängningsdags. Tur var väl det då jag hittade två äldre Stephen King böcker som jag inte har i min samling; Den förskräckliga apan och knackarna. Ska bli spännande att läsa. J fick också med sig några böcker av Charlaine Harris på orginalspråk och var supernöjd över detta. Det blir definitivt ett återbesök på Röde orm.

Utöver detta har jag även hittat en bok till min hemliga bokkompis. Jag hoppas hon blir glad och att hon inte har den innan, vilket är en risk när man köper en bok till en BOKBLOGGARE.

Sov så gott mina vänner.


Kommentarer
Postat av: Din bokkompis

Visst är det kul när man hittar "nya" Kingböcker?! :) Blir alltid lika glad när jag hittar en.

Dock har vi inte så många antikvariat här hos mig, så bäst är att kolla på tradera...



Är runt och kikar på alla som är med i Pocket&Trixet. :)

2009-02-27 @ 22:29:51
URL: http://enobrutenrygg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0