Om jag kunde drömma - Stephanie Meyers

Nu kan även jag räkna mig till skaran som börjat läsa Twilight serien. Vad kan jag säga om den som inte redan är sagt? Jag gillade den, men inte överdrivet mycket. Den är absolut bra men inte världsomvälvande. Meyers skriver på ett väldigt medryckande sätt vilket gör boken väldigt lättläst och lätt att följa. Jag kan förstå varför så många ungdomar har fallit för serien. Jag är än så länge inte överdrivet förtjust i Edward eftersom han är väldigt överbeskyddande i första boken, lite för dominant, men jag hoppas att han utvecklas igenom serien. Jag ahr även fått låna bok två och tre av en kompis.



Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom.
Bella Swan

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest av. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.

Kommentarer
Postat av: J

Hej,

Jag håller med dig om att Edward är för överbeskyddande. Jag precis som du irriterade mig över detta. Dock så kan jag förstå att detta kan locka unga tjejer. En vacker, oemotståndlig, stark och nästintill oövervinnlig beskyddare existerar bara i fantasins värld. Dessutom så kan vi se detta ur Edwards perspektiv ;), människor jämfört med vampyrer är bräckliga och otroligt lätta att skada. Speciellt Bella som mycket väl kan vara den klumpigaste människan på jorden.

2009-04-08 @ 15:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0