Bergdorfblondiner - Plum Sykes

Läste nyligen ut Bergdorfblondiner som är skriven av Plum Sykes. Detta är en typisk chicklit bok som egentligen bara handlar om glamour, kläder, smycken och egenvård i form av hårfixning och sminkningar. Den har dock en sidohistoria som går ut på att fixa en fästman som den ultimata accessoaren.

I boken får man följa huvudpersonen Moi i hennes flärdfulla värld tillsammans med den ultimata bergdorfblondinen Julie. I deras värld handlar allt om image och rikedom. Vilka fester man ska gå på och vilka personer man ska träffa. En man utan egen chaufför är till exempel inte värd att dejta.

Den här boken kan jämföras med en romantisk komedi. Den är lättsam och man kan urskilja hur boken kommer att sluta redan från första kapitlet. Precis som man med filmen vet vilka två som kommer att bli ihop. Trots detta blev jag positivt överraskad av boken. Jag trodde att huvudpersonen Moi skulle vara en ganska självupptagen person men det visad sig att det fanns ett stråk av mänsklighet i henne och boken är i grund och botten en kärlekshistoria.

Boken är bra och lättsam, precis vad jag behövde när jag läste den. Men det är ingen bok som fastnar eller ger funderingar och tankar. Man får ta den för vad den är - chiclit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0